راهنمای جستجوی وکیل

13 اردیبهشت 1398 1 316
راهنمای جستجوی وکیل

راهنمای جستجوی وکیل

اگر تاكنون به ناچار درگير مسائل و مشكلات حقوقي گشته ايد، لازم است بدانيد براي حل مشكل خود و رهايي از آن و همچنين رسيدن به حق و حقوق قانوني خود، نيازمند مساعدت و ياري يك وكيل متخصص و كاردان مي باشيد.

وكيل بدليل اينكه با تمامي قوانين آشنايي كامل دارد، مي تواند شما را در جهت احقاق حق تان كمك كند و راه حل هاي مناسب قانوني را به شما ارائه نمايد.

وكيل مي تواند بر طبق مدارك موكل، اصول قانوني منطبق با موضوع پرونده را در كوتاهترين زمان ممكن به موكل معرفي نمايد و بر اين اساس حضور وكيل در كنار شما بسيار مهم مي باشد چرا كه وجود وكيل باسواد و متخصص و باتحربه اين اطمينان را به شما مي دهد كه بتوانيد تمامي سعي خود را در جهت احقاق حق خود بكار گيريد و در واقع حضور وكيل باعث مي شود روند وسيدگي به پرونده تان به بهترين شكل ممكن انجام گيرد.

"<yoastmark

حال اين سوال مطرح مي شود كه وكيل چگونه مي تواند در انواع پرونده ها اعم از حقوقي، كيفري، خانواده، ملكي و ... موكل را كمك نمايد؟

براي پاسخ به اين سوال لازم است بدانيد كه وكيل نيز مانند پزشك به نوعي امين موكل محسوب مي گردد پس لازم است در انتخاب وكيل دقت لازم و كافي را داشته باشيد چرا كه وكيل به واسطه كار خود از امور مربوط به موكل براساس مدارك او مطلع مي گردد. پس در درجه اول وكيل بايد امانت دار خوبي باشد و اسرار موكل خود را فاش نكند و تمامي اقداماتي كه انجام مي دهد به صلاح موكل باشد.

براي انتخاب يك وكيل خوب و كاردان، فاكتورهاي زيادي بايد مورد توجه قرار گيرند. يكي از مهم ترين آنها اعتماد و امانت داري وكيل مي باشد. وكيل بايد فردي مطمئن و داراي سلامت اخلاقي باشد.

وكيل علاوه بر تخصص و تجربه، بايد داراي سلامت اخلاقي نيز باشد. اگر شما فرد متخصص و متبحري را به عنوان وكيل خود انتخاب نموديد اما او داراي سلامت اخلاقي نبود بي شك او نمي تواند وكيل خوب و كارداني براي شما باشد پس در انتخاب وكيل توجه و دقت لازم را داشته باشيد و فردي را انتخاب نماييد كه متخصص، با تجربه، كاردان، مورد اعتماد و داراي سلامت اخلاقي و وجدان كاري باشد.

در انتخاب وكيل، حتماً از قبل تحقيقات لازم را انجام دهيد چرا كه گاهي ممكن است افرادي سود جو بدون اينكه داراي پروانه وكالت يا همان مجوز فعاليت باشند، به دروغ خود را وكيل دادگستري معرفي نمایند و از اين طريق اقدام به اخاذي و بعضاً كلاهبرداري از موكل نمايند.

پس لازم است كه فردي را به عنوان وكيل انتخاب نماييد كه داراي پروانه وكالت پايه يك دادگستري باشد و حتماً از وكيل بخواهيد كه پروانه وكالت خود را به شما نشان دهد.

موسسه حقوقي مجموعه اي است كه جميع وكلاي متخصص و مسئوليت پذير را در اختيار دارد و مي تواند شما را در انتخاب وكيل موفق و مورد اعتماد ياري نمايد چرا كه در موسسه حقوقي هر پرونده با توجه به تخصص وكيل، به او ارجاع داده مي شود.

بطور مثال انجام وكالت در پرونده طلاق به وكيل خانواده سپرده مي شود. بنابراين موكل مي تواند با خيال راحت با ارائه مدارك خود به وكيل متخصص، انجام مورد وكالت را به او بسپارد و وكيل به نيابت از موكل در تمامي مراحل، حضور خواهد داشت و ديگر موكل ملزم نيست كه شخصاً پرونده خود را پيگيري نمايد چرا كه وكيل مسئول انجام اين كار مي باشد.

"<yoastmark

وكيل مي تواند بنا به تخصص و تجربه خود در كوتاهترين زمان ممكن و با بهترين عملكرد پرونده موكل خود را باتمام برساند بدليل اينكه با قوانين آشنايي كامل دارد.

پس از اينكه با هوشياري و آگاهي كامل، وكيل مورد اعتماد و متخصص را انتخاب نموديد مي بايست وكالتنامه را امضاء و حق الوكاله وكيل را پرداخت نماييد. ميزان حق الوكاله با توجه به توافق ميان وكيل و موكل تعيين مي گردد كه اين ميزان مي تواند برابر با تعرفه حق الوكاله و يا كمتر يا بيشتر از آن باشد. هم چنين وكيل و موكل در مورد نحوه پرداخت حق الوكاله نيز با يكديگر توافق مي نمايند.

بايد توجه داشته باشيد كه هزينه هايي همچون هزينه دادرسي، حق الزحمه كارشناس، داخل در حق الوكاله وكيل نمي باشند و وكيل هيچگونه مسئوليتي در پرداخت آن مبالغ ندارد و تمامي آنها بايد توسط موكل شخصاً پرداخت گردد.

اگر شما توانايي لازم در پرداخت حق الوكاله و اخذ وكيل را نداريد، مي توانيد با انجام مشاوره حقوقي حضوري در موسسه حقوقي، از وكيل متخصص در اين امر راهنمايي لازم را دريافت نماييد.

وكيل مي تواند با بررسي مدارك متعلق به موكل اين اطمينان را به او بدهد كه تمامي تلاش خود را در جهت احقاق حق موكل خود انجام مي دهد و موكل مي تواند بدون هيچگونه نگراني، با او همكاري نمايد.

بسياري از پرونده هايي كه توسط اشخاص ديگر بي نتيجه و ناموفق مانده اند، توسط گروه وكلاي عدالت سرا مورد بررسي قرار گرفته و به موفقيت ختم مي گردند. پس بدون هيچگونه نگراني با مشاوران حقوقي ما تماس حاصل فرماييد.

 

وكيل متخصص در امور كيفري در چه پرونده هايي مي تواند به شما كمك نمايد؟

پرونده هايي كه موضوع آنها اعم از سرقت، خيانت در امانت، كلاهبرداري، فروش مال غير، جعل، قتل، توهين، ضرب و جرح، فحاشي، تهديد، مزاحمت، تصرف عدواني، و ... پرونده هايي با موضوع كيفري هستند كه توسط وكلاي متخصص عدالت سرا در حيطه قانون مجازات اسلامي، مورد بررسي قرار گرفته و جهت انجام وكالت به آنان سپرده مي شود.

وكيل متخصص در امور كيفري بدليل اينكه آشنايي كامل با قوانين مدون بالاخص قانون مجازات اسلامي دارد مي تواند در كوتاهترين زمان ممكن موكل خود را در جهت رسيدن به حق قانوني خود ياري نمايد.

بطور مثال تفاوت گرفتن وکیل و نداشتن وکیل را در دعواي فروش مال غیر برای شما توضیح می دهیم.

اشخاص سودجو با سوء استفاده از موقعیت‌هایی که برایشان پیش می‌آید مال دیگران را منتقل می‌کنند و یا می فروشند. اشخاص به دلیل ناآگاهی از قانون مبادرت به انتقال اموال منقول یا غیرمنقول دیگران می‌کنند. در هر دو صورت، انتقال مال دیگران، جرم است و مرتکب آن به مجازات‌های سنگینی محکوم می‌شود.

اگر برای شکایت انتقال مال غیر وکیل گرفته شود:

  1. مدت زمان اثبات جرم فروش مال غیر، کمتر می باشد.
  2. نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.
  3. وکیل می تواند در صورتیکه فروش مال توسط دلال باشد اموال دلال را هم توقیف کند.
  4. وکیل می تواند برای جبران ضرر و زیان موکل و محکومیت شخص کلاهبردار اقدام کند.
  5. وکیل می تواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی را اعلام نماید و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود. (رضایت شاکی فقط موجب تخفیف در مجازات کلاهبردار می شود)
"<yoastmark

وكيل متخصص در امور خانواده در چه پرونده هايي مي تواند به شما كمك نمايد؟

پرونده هايي كه موضوع آنها مهريه، نفقه، اجرت المثل ايام زناشويي، حضانت، استرداد جهيزيه و ...مي باشد پرونده هايي تحت عنوان دعاوي خانوادگي مي باشند كه در دادگاه خانواده رسيدگي مي شوند. با توجه به اختلافاتي كه ميان زوجين رخ مي دهد حضور وكيل در هر مرحله از دادگاه مي تواند روند رسيدگي را سريع تر كرده و همچنين راهنمايي و كمك وكيل متخصص در دعاوي خانواده، باعث مي شود كه خواسته هاي زن يا شوهر به بهترين شكل ممكن انجام گيرد.

بطور مثال اگر شوهر مهريه و نفقه همسر خود را نپردازد در اينصورت وكيل مي تواند اموال مرد را توقيف نمايد و يا مانع از انتقال اموال مرد شود.

 

وكيل متخصص در امور حقوقي در چه پرونده هايي مي تواند به شما كمك نمايد؟

پرونده هايي كه موضوع آنها الزام به تنظيم سند رسمي، مطالبه طلب، مطالبه وجه چك، سفته، مطالبه اجور معوقه، تخليه، الزام به انجام تعهد، و ... دعاوي هستند كه در دادگاه حقوقي مطرح مي شوند.

در تمامي دعاوي قدرت اثبات وكيل در دعوا يكي از مهم ترين مواردي است كه بايد به آن توجه نمود.

بطور مثال در دعوايي تحت عنوان الزام به تنظيم سند رسمي، حضور وكيل در دادگاه بسيار حائز اهميت مي باشد چرا كه وكيل، مسلط و آگاه به قوانين است و اين دعوا صد در صد نيازمند حضور وكيل است.

گاهاً پيش مي آيد كه بعد از اين كه شما اقدام به خريد ملكي مي نماييد بدليل اينكه بخش زيادي از ثمن (پول) معامله را پرداخت نموده ايد، در بعضي موارد بعضي از فروشنده ها اقدام به انتقال سند به نام خريدار نمي نمايند و به اين دليل شما مجبور به طرح دعوا در دادگاه مي باشيد و در اين مرحله مي بايست از حضور يك وكيل متخصص در امور حقوقي بهره مند شويد چرا كه وكيل، مسلط به قوانين است و مي تواند در كوتاهترين زمان ممكن شما را در دعواي مطرح شده موفق گرداند.

"<yoastmark

اگر براي اين دعوا وكيل بگيريد قطعاً در صورت عدم حضور فروشنده، مدت زمان تنظيم سند رسمي كمتر خواهد بود و هم چنين نيازي به حضور خريدار در دادگاه نمي باشد و وكيل مي تواند تمام خسارات را از فروشنده مطالبه نمايد. در صورتيكه ملك در رهن باشد وكيل مي تواند فك رهن آن را از فروشنده بخواهد.

چنانچه فروشنده حاضر به تنظيم و انتقال سند به نام خريدار نشود، وكيل مي تواند با حضور مامور دادگاه، ترتيب تنظيم سند به نام شما را فراهم نمايد.

در صورتيكه در جستجوي وكيل هستيد و نياز به حضور وكيل متخصص و كاردان داريد حتماً با گروه وکلای متخصص عدالت سرا تماس حاصل فرماييد. وكلاي ما آماده ارائه مشاوره و قبول وكالت در تمامي دعاوي مي باشند.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت اخذ مشاوره، می توانید به بخش مشاوره حقوقی مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

13 اسفند 1402
ممنون عالی بود
تماس با وکیل