نمونه شکواییه فروش مال غیر و قرار دادسرا و نیز رای دادگاه کیفری دو

23 بهمن 1400 0 653
نمونه شکواییه فروش مال غیر و قرار دادسرا و نیز رای دادگاه کیفری دو

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه شکواییه فروش مال غیر و قرار دادسرا و نیز رای دادگاه کیفری دو برایتان قرار داده ایم تا با نحوه صدور رای در این زمینه آشنا شوید.

این نمونه رای که از شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان آستارا صادر شده است درباره این موضوعات می باشد: فروش مال غیر، ماده یک قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر مصوب 1308، نمونه شکواییه انتقال مال غیر، تبانی برای بردن مال غیر، تحصیل مال از طریق نامشروع، رای دادگاه در مورد فروش مال غیر، ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، شکواییه فروش مال غیر

مطلب مرتبط: نمونه قرار منع تعقیب در ارتباط با اتهام انتقال مال غیر

نمونه شکواییه فروش مال غیر

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان آستارا

با عرض سلام و خسته نباشید، حسب اظهارات موکل و مستندات تقدیمی، موکل آقای ... از مشتکی عنه محترم به هویت ... که از دوستان و اقارب سببی موکل بوده در خرید ملکی در شهرستان آستارا با پرداخت مبلغی در حدود دو میلیارد ریال به میزان دو دانگ تحت پلاک ... فرعی از ... اصلی مفرور و مجزی شده فرعی از کمی واقع در بخش ... گیلان به مساحت تقریبی 446 مترمربع مشارکت می نماید، و در دفتر خانه ... آستارا وکالت بلاعزل دو دانگ را به موکل تفویض می نماید. (لازم به توضیح که به جهت قرابت سببی و رابطه دوستی موکل به وکالت تعویض شده بسنده می نماید.) که بعد از تحقق عقد بیع موکل متوجه می گردد که اولاً آقای ... تمامیت شش دانگ اعم از سهم مشاعی خود و موکل را با تبانی به نام همسرش خانم ... انتقال داده و برای موکل در پلاک موصوف سهمی باقی نمانده است و از طرف دیگر مشتکی عنه به موکل اظهار نموده بود که برای خرید ملک مذکور مبلغ ۵۵۵ میلیون تومان نیاز است که سهم دو دانگ شما (موکل) در حدود ۱۸۵ میلیون تومان می شود که موکل را فریب می دهد که بعدها مالک سابق ملک به هویت آقای ... موکل را مطلع می کند کل ارزش ملک مورد معامله به میزان 380 میمون تومان بوده که نامبرده به این طریق به نوعی با فریب موکل علاوه بر اینکه حسب قید فراز نخست اقدام به فروش مال غیر نموده از موکل تحصیل مال به طور نامشروع نیز انجام داده است، مع الوصف با توجه به اینکه اقدام مشتکی عنه و انتقال دو دانگ، موکل از پلاک مذکور به همسرش و اصول مازاد بر موضوع سهم موکل حکایت نقض مقررات کیفری می باشد. لهذا از حضور دادستانی محترم استدعای اشد مجازات برای نامبردگان را تقاضامندم.

با تجدید احترام

بیشتر بخوانید: نمونه شکواییه فروش مال غیر

قرار منع تعقیب دادسرا

دادستان و رئیس محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستارا

در خصوص شکایت آقای ... فرزند ... با وکالت آقای ... علیه 1. آقای ... فرزند ... 2. خانم ... فرزند ... با وکالت آقای ... دایر بر فروش و خرید مال غیر با عنایت به جامع اوراق و محتویات پرونده، از جمله اظهارات و دفاعیات طرفین شکایت پاسخ استعلامات و تصاویر اسناد رسمی و اینکه شاکی هنوز مالکیتی نسبت به ملک مورد دعوا نداشته و اینکه ارکان بزه مذکور تحقق نیافته و با عنایت به عدم وقوع جرایم موضوع شکایت و با عنایت به نظر دادستان محترم حسب برگ 59 پرونده و مستنداً به اصل برائت مذکور در اصل سی و هفت قانون اساسی و از آنجا که دلایل کافی مبنی بر وقوع بزه اعلامی ارائه نشده است از همین رو دادیاری وقوع بزه مرقوم توجه اتهامات متهم را احراز ننموده و مستنداً به ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر می نماید. قرار صادره در صورت تایید دادستان محترم ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل اعتراض از سوی شاکی در محاکم محترم کیفری دو شهرستان آستارا می باشد. دفتر مقرر است پرونده به صورت منظم و برگ شماری شده جهت اظهارنظر به دفتر دادستان معظم ارسال گردد.

دادیار شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستارا

بیشتر بخوانید: اصل برائت چیست؟

رای دادگاه کیفری دو شهرستان آستارا

در خصوص اتهام آقای ... فرزند ...، 43 ساله، متاهل، فاقد سابقه کیفری اهل و ساکن آستارا دایر بر فروش مال غیر موضوع شکایت آقای ... فرزند ... با وکالت آقای ... فرزند ... به شرح پرونده، دادگاه با عنایت به جمیع اوراق و محتویات پرونده، شکایت شاکی، وکالت نامه رسمی فروش در صفحه 16 پرونده و دادنامه پیوستی در صفحات 71 و 72 پرونده و پاسخ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک در صفحات 12 و 13 پرونده و قرار جلب به دادرسی صادره از این دادگاه و دادنامه پیوستی در صفحات 96 و 97 پرونده و دفاعیات غیر موثر متهم حسب لایحه دفاعیه ارسالی به دادگاه و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده بزهکاری نامبرده را محرز و مسلم تشخیص داده و عملش منطبق است با ماده یک قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر مصوب 1308 ناظر به ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 67 مجمع تشخیص مصلحت نظام و عنایتاً به درجه چهار مجازاتها حسب ماده 19 و تبصره 4 آن از قانون مجازات اسلامی مصوب 92 نامبرده را علاوه بر رد مال (دو دانگ) مشاع از شش دانگ پلاک ... فرعی از ... اصلی مطابق وکالت نامه فروش در صفحه 44 پرونده به تحمل یکسال حبس و پرداخت دو میلیارد ریال بعنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم می نماید. رای صادره حضوری ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان گیلان می باشد.

رئیس شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان آستارا (102 جزایی سابق)

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در عدالت سرا اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدیدنظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت اخذ مشاوره، می توانید به بخش مشاوره حقوقی مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
تماس با وکیل