ماده ۲۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری

هرگاه پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا اعاده شود، دادسرای مربوط با انجام تحقیقات مورد نظر دادگاه، بدون صدور قرار، مجدداً پرونده را به دادگاه ارسال می‌کند و اگر در تحقیقات مورد نظر دادگاه ابهامی بیابد، مراتب را برای رفع ابهام از دادگاه استعلام می‌کند.


مهسا باقری | وکیل پایه یک دادگستری

تفسیر ماده 275 قانون آیین دادرسی کیفری:

در صورتی که پس از صدور قرار منع یا موقوفی تعقیب توسط دادسرا و ارجاع پرونده به دادگاه متعاقب اعتراض شاکی، چنانچه دادگاه تحقیقات انجام گرفته دادسرا را کامل نداند پرونده را مجدداً به دادسرا اعاده می‌دهد تا تحقیقات را کامل نماید، دادسرا حق صدور قرار جدیدی را نخواهد داشت و فقط می‌بایست تحقیقات مورد نظر دادگاه را انجام دهد و مجدد پرونده را به دادگاه ارسال نماید.


07 آذر 1402 1106
مقالات دعاوی کیفری
9 ماه قبل 30972
مفهوم حقوقی قرار منع تعقیب پس از طرح شکایت از سوی شاکی دعوا و ارجاع پرونده حسب مورد به یکی از شعب دادیاری یا بازپرسی دادسرای محل وقوع جرم، پس از استماع اظهارات شاکی دعوا و بررسی مدارک و مستندات ابرازی وی و عنداللزوم استماع شهادت شهود تعرفه شده ایشان، در صورتی که مقام رسیدگی‌کننده به دعوا (دادیار یا بازپرس) بر این باور اعتقاد داشته باشد که رفتار متهم، جرم تلقی نشده و یا آنکه دلایل کافی توسط شاکی ارائه نشده است، اقدام به صدور قرار منع تعقیب می‌نماید (مستند به ماده 278 قانون آیین...

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

GhzQgmail.com
31 خرداد 1405
با سلام وشب بخیر خدمت عالی رتبه های پرونده جزایی وحقوقی که هر کدوم شماها کل بندهای تبصره وماده قانون را مسلط هستین خصوصا در دفاعیات سنگین درمقابل طرف مقابل دعوا یه هشدار دادی بهم کاملا حق داری وهم استقبال کردم ولی ولی در کنم نرفت که نرفت ومن از شما معذرت میخوام بابت به اینکه زیاد شلوغ واسه از دست رفتن مال سخت گرفتی یه مدت آروم باش ولی حق بده این حادثه خدادادی نبود که غصب کنم ودر حادثه های زمانه خدا دادی خیلی صبورم هرچه خدا مصلحت بداند همانه وپرستش میکنم واین پرونده اصالتم خانوادگی من د نامم در جاده امل سرخرود شناخته شده که همچه خیانتی در مقابل بی عدالتی وبی نظمی ادعای عدالت هست بابد قانون همچه افراد بی لیاقت بی متانت را در جایگاه قضاوت می نشاند نباید ولشون کرد ققضاتها وقتی یه وکیلی که واسه پول همچه پرونده یک طرفه دفاع می‌کند باید برداشته شن چرا که فروشتده یک نفر کارمند ونفر دیگر در کار املاک یه معامله به صورت قانونی ورسمی در مشاور املاک با ۲۰ سال سابقه انجام میشه فی مابین با فروشنده عادی کاربری کشاورزی البته بافت مشاع می‌فروشد وتتمه ثمن را طبق قانون وسندبانک دریافت می‌کند ودرتاریخ پایان معامله کلا شی وغدیر فقط ۱۰ م بوده وطبق ۱۰ تا مدرک قانونی و رسمی از مبایعه نامه جدا بوده فقط باید نقد می‌گرفت واین ۱۰ میلیون با ۱۵ م مدیون از یک فقره چک ۲۵ م اصل چک استرداد ۱۰ م نقد دریافت ۱۰ م را گرفت طبق شواهد همان روز عدم تعهد به بند ۵ و۶ مبیع به ضرب و وطرح عمدی به تخریب قولنامه واسناد واصرار در دادگاه کیفری ۱۰۱ محمود آباد کیفری ۲ به محکومیت دونفر به دیه وزندان توهین وو ماده سال ۹۲ وهمین چک در سامانه دفتر اسناد رسمی ۱۸۶ امل با رمز تصدیق مدیر املاک ومتصدی املاک شماره چک وشماره مبایعه نامه وهمچنین در تاریخ فردای بعداز درگیری عدم پرداخت بانک محال عیله را گرفته دوسال بایگانی داشته بعداز دوسال اقدام با طرح دعوا به ماده سال ۱۳۹۲ ی ۱۳۹۳ دقیق مشکوک شد ذهن ۹۲ یا ۹۳ وبند ۲ و۴ مبایعه نامه ونص مندرج چک چک ۲۵ م مورد همین مطلب بوده بعد ووووو توافق نامه فتوکپی برابر اصل موجود عین محتویات در دفتر اسناد ثبت از همین چک با طرح دعوا با ان ماده مستقیم یک طرفه درست مثل این یک رابط بوده دستی میرسه از شعبه ها تاید وفق دادنامه شعبه یکم را به خواسته شش دانگ. ۸۵۳ قطعه زمین مقوم ۳م ریال واستبداد ثمن ومقوم ۳ م ریال به قلع قمع دوطبقه البته ۳ طبقه ویک باب تجاری با بنای. تجاری ۸۰ متر گرفته اصل مبایعه نامه هم که نبود محکوم بودن بافرم ارزش منطقه ای درسته میخوان قیمت را کمتر بزنن بحث قیمت ارزش منطقه ایی نیست بحث اینه که زمین غیر بافت صنعتی تجاری ساختمان بدون انبار پارکینک ساختمان در داخل کوچه ۶ متر ی فرم دفتروقصای مهر خودشون کامپیوتری بدون ثبت تبصره ۳۲ سال ۷۳ درامدهای دولت چننین مواردی اطلاع به دفتر دادگاه عواقب ناشی از را پذیرا هیچ شرطی دمبایعاه نامه نبود همان بند ۲و۴ حال قانون خودش انصافا بدون یک کارشناسی تازمان رای ولی در م پرونده بالای ۳۰ ابلاغ وده تا کارشناسی الیته برای دادگاه کارشناس اگر میگه درست میگه چون طبقه چهار دادگاه ساختمان مشاهده میشه. هر روز کل پرسنل دادگاه از قبلی رد میشن در با صدور مجوز ساخت پروانه البته پایان نشدفقط واسه تبدیل کشاورز به مسکونی تجاردمیلیا رد جریمه شدم بدهکارم با صراحت میگم هنوز در طول تاریخ بدو وجود دادگاه ها تا به حال همچه پرونده شفاف ومثل اینه روشن بدون یک بند از کل قانون کیفری وحقوقی خلاف داشته باشه در دادگاه نرفت وهنوز هم همچه رایی نخورده ونمیخورد یا مسقیم باید بگم دستور دارن واقعا همین بوده حداقل قبل آجری رای نزاشتن یک جلسه بدون شکایت برم به خود شعبه رای دهند صحبت کنم نداشتن دادگاه دنبال این پرونده چرا میره واسه شبدر غاز حداقل به پرونده ایی رجوع کند هم خود را بند مالی نه اینکه دادگاه یک کلمه حق دفاع نمیتونددداشته باشه دنبای‌ دیگه می‌رفت که یک کلمه بتونه دفاع ازخود قانون کند