نمونه دادخواست ابطال عملیات اجرایی و مزایده و نقل و انتقال اجرایی در اجرای احکام

دادخواست ابطال عملیات اجرایی و مزایده و نقل و انتقال اجرایی
01 تیر 1403 0 684
دادخواست ابطال عملیات اجرایی و مزایده

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه دادخواست ابطال عملیات اجرایی و مزایده و نقل و انتقال اجرایی در اجرای احکام به جهت حیله و تقلب در جریان ارزیابی مال برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم دادخواست آشنا شوید.

مطلب مرتبط: دادخواست چیست و نحوه نوشتن آن چگونه است؟

دادخواست ابطال عملیات اجرایی و مزایده و نقل و انتقال اجرایی در اجرای احکام به جهت حیله و تقلب در جریان ارزیابی مال

خواهان: خانم/ آقای .../ کد ملی .../ به نشانی: ...

خوانده:

1- خانم/ آقای .../ کد ملی .../ به نشانی: ...

2- خانم/ آقای .../ کد ملی .../ به نشانی: ...

3- خانم/ آقای .../ کد ملی .../ به نشانی: ...

4- خانم/ آقای .../ کد ملی .../ به نشانی: ...

وکیل: خانم/ آقای .../ کد ملی: .../ تلفن: .../ آدرس: ...

خواسته: 1- ابطال عملیات اجرایی (ابطال عملیات اجرایی و مزایده و نقل و انتقال اجرایی صورت گرفته در پرونده کلاسه ... شعبه 27 اجرای احکام مجتمع شهید مدنی تهران)

2- سایر دعاوی غیرمالی (اثبات تقصیر، حیله، فریب و تدلیس صورت گرفته از سوی کلیه خواندگان جهت بازنمودن تجهیزات دستگاه به منظور ارزیابی نامتعارف در پرونده کلاسه ... شعبه 27 اجرای احکام مجتمع شهید مدنی تهران)

دلایل و منضمات دادخواست:

1- عندالزوم استماع شهادت شهود و محتویات پرونده کلاسه ... شعبه 27 اجرای احکام مجتمع شهید مدنی تهران

2- درخواست جلب نظر کارشناس

3- ارزیابی های کارشناسی به شماره ... مورخ ...

4- وکالت نامه به شماره ... مورخ ضمیمه گردید.

مطلب مرتبط: نحوه ابطال مزایده در دادگاه به چه صورت می باشد؟

ریاست محترم مجتمع شهید مدنی تهران

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند خوانده ردیف اول مستند به قرارداد اجاره ضمیمه دادخواست در سال 1390 اقدام به اجاره دو دستگاه سایدبوم (ماشین لوله گذاری جاده ای) از نماینده موکل نموده است و در قرارداد اجاره متعهد شده است که دستگاه به صورت سالم و بدون هیچ گونه عیب و نقصی مسترد شود لیکن علیرغم پایان یافتن مدت اجاره و با وجود مراجعات مکرر موکل و نماینده وی جهت استرداد آن، ایشان از تحویل خودداری می نماید. در همین ایام به دلیل محکومیت مالی موکل به شخص ثالث و خوانده ردیف چهارم (شرکت مهندسی ...) یکی از دستگاه ها نزد خواننده ردیف اول توقیف و خوانده ردیف دوم که از نیروهای کارگاه ردیف اول می باشد، به عنوان امین و حافظ انتخاب می شوند و نهایتاً پس از اقدامات فریبکارانه و همراه با تقصیر و تعدی و تفریط ایشان، بسیاری از تجهیزات دستگاه باز می شوند و در غیاب موکل، ارزیابی دستگاه به نازلترین قیمت انجام می شود (در مرتبه اول، ارزیایی هفتصد میلیون تومان، در مرتبه دوم 460 میلیون و در مرتبه سوم با باز نمودن تجهیزات اساسی دستگاه به مبلغ 170 میلیون قیمت گذاری می شود!!!) و پس از ارزیابی نامتعارف، نامعقول و ناعادلانه دستگاه ها، خوانده ردیف اول و سوم در مزایده برگزار شده شرکت می نمایند و با تبانی همدیگر خوانده ردیف سوم به عنوان برنده مزایده معرفی و دستگاه مزبور در اجرای احکام شهرستان جم استان بوشهر به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان به تملک ایشان در می آید در حالی که در همان زمان نیز دستگاه بیش از ده میلیارد ریال قیمت داشته است. گفتنی است خوانده ردیف سوم نیز با خوانده ردیف اول در یک شریک تجاری شریک می باشند و دستگاه موضوع دعوی در همان شرکت مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ تردیدی نیست که ایشان با تبانی هم اقدام به این عملیات نموده اند چراکه دستگاه مزبور از ابتدا تاکنون در این شرکت پیمانکاری به کار گرفته شده است.

گفتنی است در زمان مزایده، موکل درگیر مشکلات عدیده ی خانوادگی و قضایی بوده و از اقدامات فوق الذکر خواندگان مطلع نشده است و اخیراً پس از مطالعه پرونده اجرای احکام، متوجه این اقدامات تقصیر آمیز و ظالمانه خواندگان شده است، اقداماتی که علاوه بر نامشروع و غیرقانونی بودن، اکل مال بالباطل است و نیازمند رسیدگی قضایی جهت احقاق حق موکل می باشد.

لذا در حال حاضر ضمن رسیدگی قضایی و صدور حکم مبنی بر اثبات تقصیر، حیله، فریب و تدلیس صورت گرفته از سوی کلیه خواندگان جهت باز نمودن تجهیزات دستگاه به منظور ارزیابی نامتعارف و تبانی خواندگان برای شرکت در مزایده صورت گرفته به نازلترین قیمت، تقاضای صدور حکم ابطال عملیات اجرایی، مزایده و نقل و انتقال اجرایی صورت گرفته در پرونده کلاسه ... شعبه 27 اجرای احکام مجتمع شهید مدنی تهران و صدور حکم به پرداخت کلیه خسارات دادرسی و خسارت تاخیر تادیه را دارم.

با تجدید احترام

با وجود این دادخواست ابطال عملیات اجرایی و مزایده که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این دادخواست شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.