نمونه دادخواست الزام به خروج سهمیه مهندسی

19 بهمن 1402 0 176
دادخواست الزام به خروج سهمیه مهندسی

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه دادخواست الزام به خروج سهمیه مهندسی برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم دادخواست آشنا شوید.

مطلب مرتبط: دادخواست چیست و نحوه نوشتن آن چگونه است؟

نمونه دادخواست الزام به خروج سهمیه مهندسی

خواهان: خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

خوانده:

1- شرکت: ... به شناسه ملی: ...

2- خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

وکیل: خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

خواسته: الزام به ایفای تعهد (غیر مالی) مبنی بر (۱. الزام خواندگان به خروج سهمیه مهندسی موکل از شرکت ... ۲. مطالبه اجرت المثل استفاده از سهمیه مهندسی از تاریخ 20-08-1401 لغایت زمان اجرای حکم و کلیه خسارت های قانونی)

دلایل و منضمات:

  1. وکالت نامه به شماره .... مورخ ...

  2. اظهارنامه به شماره ... مورخ ...

  3. سند عادی شماره ... مورخ ...

مطلب مرتبط: نمونه رای الزام به خروج سهمیه مهندسی از شرکت

ریاست محترم مجتمع قضایی ... تهران

با سلام

احتراماً به استحضار آن مقام عالی می رساند:

موکل آقای عارف ... مهندس عمران پایه 2 با صلاحیت و نظارت اجرا می باشد که به موجب قرارداد مورخه 20-08-1400 سهمیه مهندسی خود را در شرکت ... به مدت یک سال به مبلغ ۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تودیع می نماید متاسفانه علیرغم انقضاء قرارداد همکاری، خواندگان محترم با استفاده از سهمیه مهندسی موکل، از خروج سهمیه وی در شرکت امتناع ورزیده اند و نه تنها مبلغی به موکل پرداخت نکرده اند بلکه به دلیل اشتغال سهمیه موکل در شرکت خوانده، موکل قادر به استفاده ار پروانه خود نشده است لذا با توجه به قرارداد منعقده تقاضای محکومیت خواندگان مطابق ستون دادخواست تقدیمی مورد استدعا و خواهش است.

با تجدید احترام

مطلب مرتبط: آثار حقوقی اجاره مدرک تحصیلی برای رتبه بندی شرکت

مستندات قانونی مرتبط با دادخواست الزام به خروج سهمیه مهندسی

ماده 219 قانون مدنی

عقودی که بر طبق قانون واقع شده باشد بین متعاملین و قائم‌مقام آن‌ها لازم‌الاتباع است مگر اینکه به رضای طرفین اقاله یا به علت ‌قانونی فسخ شود.

 

ماده 220 قانون مدنی

عقود نه فقط متعاملین را به اجرای چیزی که در آن تصریح شده است ملزم می‌نماید بلکه متعاملین به کلیه نتایجی هم که به موجب‌ عرف و عادت یا به موجب قانون از عقد حاصل می‌شود ملزم می‌باشند.

 

ماده 328 قانون مدنی

هر کس مال غیر را تلف کند ضامن آنست و باید مثل یا قیمت آن را بدهد اعم از اینکه از روی عمد تلف کرده باشد یا بدون عمد و ‌اعم از اینکه عین باشد یا منفعت و اگر آن را ناقص یا معیوب کند ضامن نقص قیمت آن مال است.

با وجود این دادخواست الزام به خروج سهمیه مهندسی که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این دادخواست شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت اخذ مشاوره، می توانید به بخش مشاوره حقوقی مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
تماس با وکیل