نمونه رای صدور حکم فرزندخواندگی

09 خرداد 1403 0 273
رای صدور حکم فرزندخواندگی

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه رای صدور حکم فرزندخواندگی برایتان قرار داده ایم تا با نحوه صدور رای در این زمینه آشنا شوید.

این نمونه رای که از دادرس علی البدل دادگاه عمومی بخش ضیاءآباد صادر شده است درباره این موضوعات می باشد: فرزندخواندگی، آیین‌نامه اجرایی ماده 22 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، رای صدور حکم فرزندخواندگی

بیشتر بخوانید: آیین‌نامه اجرایی ماده 22 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست

چکیده رای صدور حکم فرزندخواندگی

در صورت رعایت قوانین و مقررات قانونی توسط زوجین در دوره شش ماهه آزمایشی، دادگاه ضمن اخذ تضمینات مناسب حکم به سرپرستی دائم طفل می دهد.

مطلب مرتبط: شرایط درخواست فرزندخواندگی چگونه است؟

رای دادگاه نخستین

در خصوص درخواست مشترک زوجین آقای ... فرزند ... متولد ... و خانم ... فرزند ... متولد ... به خواسته حکم به سرپرستی دائم طفل به نام ... با سن تقریبی 13-02-1398 بدین توضیح مخلص ادعای خواهان اینکه با هم زن و شوهر هستند و در سال ۱۳۸۴ با هم ازدواج نمودند و امکان فرزند دار شدن برای آنها وجود نداشته و به همین علت تقاضای فرزندخواندگی از سازمان بهزیستی استان قزوین نمودند طبق رای این دادگاه بعد از جری تشریفات قانونی طفل فوق به عنوان آزمایشی شش ماهه به آنها تحویل داده شده و الان به لحاظ اینکه زمان آزمایشی منقضی شده است و در این مدت مقررات قانونی را رعایت نمودند تقاضای حکم به سرپرستی دائم را خواستارند دادگاه با عنایت به محتویات پرونده وجود علقه زوجیت بین زوجین متقاضی با توجه به فتوکپی مصدق نکاحنامه شماره ... الف ۸۳ صادره از دفتر رسمی ثبت ازدواج به شماره 111 حوزه ثبت قزوین محرز می داند و با توجه به دادنامه شماره ۶۲۳۵-۹۸۰ مورخ 06-09-1398 صادره از این دادگاه که طفل فوق الذکر به زوجین به مدت شش ماه به صورت آزمایشی داده شده بود و با توجه به اظهارات زوجین در جلسه دادرسی و اظهارات نماینده سازمان بهزیستی استان قزوین که بیان داشت زوجین مقررات قانونی را در دوره آزمایشی رعایت کردند و واگذاری طفل از نظر این اداره بلامانع است و لایحه ارسالی آن اداره به شماره ۹۲۷/۹۹۱۲/۴۸۴۹ حاکی از رعایت مقرارت قانونی توسط زوجین متقاضی و صلاحیت آنها در دوره آزمایشی می باشد و با توجه به اینکه زوجین بنابر تصویر مصدق سند رسمی شماره ۱۸۳۶ مورخ 06-03-1399 تنظیمی در دفترخانه اسناد رسمی شماره 64 قزوین که مفاد آن حکایت از این دارد که خواهان های موصوف تعهد به تملیک ثلث منقول و غیرمنقول خود را به نام طفل موصوف بعد از جری تشریفات قانونی نمودند لذا بنابر مراتب فوق درخواست خواهان ها را وارد دانسته و مستنداً به مواد 3، 6، 13، 17، 22، 32، 34 و 36 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مصوب 1392 و آیین نامه اجرای ماده 22 قانون اخیرالذکر مصوب 1394 دادگاه حکم سرپرستی دائمی را برای خواهان ها نسبت به کودک موصوف را صادر و اعلام می نماید و بدیهی است که تکالیف سرپرست کودک از لحاظ نگهداری، تربیت، نفقه و احترام نظیر تکالیف والدین نسبت به اولاد است و کودک تحت سرپرستی نیز مکلف است نسبت به سرپرست احترامات متناسب با ایشان را رعایت نماید سازمان بهزیستی استان قزوین موظف است در طول دوره سرپرستی نسبت به آنها نظارت نماید و اداره ثبت احوال محل سکونت زوجین مکلف است مطابق ماده 22 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مصوب 1392 و آیین نامه اجرای آن رفتار نماید. رای صادره حضوری بوده و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان قزوین می باشد.

دادرس علی البدل دادگاه عمومی بخش ضیاءآباد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در عدالت سرا اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدیدنظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.