نمونه دادخواست الزام ثبت احوال به صدور گواهی ولادت ویژه اتباع خارجه

دادخواست الزام ثبت احوال به صدور گواهی ولادت
21 خرداد 1403 0 597
دادخواست الزام ثبت احوال به صدور گواهی ولادت

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله نمونه دادخواست الزام ثبت احوال به صدور گواهی ولادت ویژه اتباع خارجه برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم دادخواست آشنا شوید.

مطلب مرتبط: دادخواست چیست و نحوه نوشتن آن چگونه است؟

دادخواست الزام ثبت احوال به صدور گواهی ولادت ویژه اتباع خارجه

خواهان: خانم/ آقای .../ کد ملی .../ به نشانی: ...

خوانده:

1- اداره ثبت احوال شیراز

2- اداره کل ثبت احوال استان تهران

3- ثبت احوال منطقه مرکز تهران

وکیل: خانم/ آقای .../ کد ملی: .../ تلفن: .../ آدرس: ...

خواسته: سایر دعاوی غیرمالی (الزام خوانده به صدور گواهی ولادت ویژه اتباع خارجه)

دلایل و منضمات دادخواست:

1- تصویر وکالت نامه وکیل

2- سایر مدارک و مستندات

بیشتر بخوانید: شرایط درخواست فرزندخواندگی چگونه است؟

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی مجتمع شهید بهشتی تهران

با سلام

احتراما اینجانب ... وفق وکالت نامه پیوست، دادخواست خویش را به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند:

موکل اینجانب به دلالت گواهی تولد ضمیمه از ماحصل ازدواج پدر (قیام ... به شماره پاسپورت p۰۰۲۲۳۹۵۹) و مادر (نسیمه ... به شماره پاسپورت p۰۲۴۶۵۷۰۶) در ایران، شهرستان شیراز در تاریخ 18-08-1375 بیمارستان امام خمینی متولد گردیده و اکنون در شهر تهران اقامت دارد.

با توجه به مفاد تبصره ذیل ماده 13 قانون ثبت احوال اطفالی که در ایران متولد می شوند چنانچه ایرانی باشند با ارائه گواهی تولد، اداره محترم ثبت احوال، ملزم به صدور شناسنامه برای طفل و برای اتباع خارجه ملزم به صدور گواهی ولادت است.

این موضوع از حقوق اولیه و انکار ناپذیر طفل است و از وظایف ذاتی ثبت احوال محسوب می گردد و در همه جهان متداول است حال، طفل دارای هر هویتی که باشد و یا حتى هویت مشخصی نداشته باشد گواهی مذکور بلادرنگ صادر می شود. متاسفانه با مراجعه مکرر موکل اینجانب به ثبت احوال موفق به دریافت گواهی مذکور نگردیده و ثبت احوال از صدور آن استنکاف می ورزد.

لازم به ذکر است ماده 15 قانون ثبت احوال که مورد استناد ثبت احوال برای عدم صدور گواهی مذکور است نافی حق مسلم و انکار ناپذیر خواهان نمی باشد بلکه تاکیدی است که افراد هر چه سریعتر نسبت به ثبت واقعه تولد اقدام نمایند. بدیهی است نمیتوان از اجرای الزامات قانونی با تمسک به ماده ای از قانون که فقط اعلامی است آنهم در شرایطی که ممکن است افراد به دلیل کم سوادی و عدم درک صحیح از مدارک ماخوذه از بیمارستان، استنکاف ورزید.

لذا از آن مقام عالی قضایی الزام خواندگان به صدور گواهی ولادت ویژه اتباع خارجه برای موکلین اینجانب مورد استدعا است.

با وجود این دادخواست الزام ثبت احوال به صدور گواهی ولادت ویژه اتباع خارجه که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این دادخواست شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.