نمونه دادخواست الزام به انتقال و اعمال سوابق بیمه به همراه دادنامه

25 تیر 1403 0 252
دادخواست الزام به انتقال و اعمال سوابق بیمه

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک دادخواست الزام به انتقال و اعمال سوابق بیمه برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم دادخواست آشنا شوید.

مطلب مرتبط: دادخواست چیست و نحوه نوشتن آن چگونه است؟

نمونه دادخواست الزام به انتقال و اعمال سوابق بیمه

خواهان: خانم/ آقای ... به کد ملی .../ به نشانی: ...

خوانده: کانون سردفتران و دفتریاران به نشانی تهران، خیابان استاد مطهری، روبروی خیابان سنایی، پلاک 273

وکیل: خانم/ آقای .../ کد ملی: .../ تلفن: .../ آدرس: ...

خواسته: 

1- سایر دعاوی غیرمالی (تقاضای رسیدگی و محکومیت خوانده محترم به الزام به درخواست انتقال و اعمال سوابق بیمه به میزان 18 سال و 6 ماه و 5 روز)

2- مطالبه خسارات دادرسی

3- مطالبه خسارت تاخیر تادیه

دلایل و منضمات دادخواست:

1- تصویر سوابق بیمه ای به شماره ... مورخ ...

2- رسید پستی ارسال مکاتبه به شماره ... مورخ ...

3- تصویر به شماره ... مورخ ...

 

ریاست محترم محاکم عمومی و انقلاب تهران

سلام عليکم؛

احتراماً اینجانب محمدرضا ... سردفتر اسناد رسمی ... بجنورد از تاریخ 23-02-1397 تاکنون می باشم که به موجب آیین نامه بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی مصوب 12-08-1381 امورات مرتبط با حق بیمه بازنشستگی و مستمری و غیره بر عهده خوانده محترم قرار گرفته است با عنایت به اینکه اینجانب دارای ۱۸ سال و ۶ ماه و ۵ روز سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از تاریخ 01-01-1378 لغایت 31-01-1397 می باشم لذا به موجب مکاتبه شماره ۸۳۵ مورخ 10-08-1402 و مستنداً به قانون نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص مصوب 11-02-1402 و آیین نامه اجرایی آن متقاضی انتقال سوابق مذکور و اعمال آنها در سابقه ی بیمه ی خویش نزد خوانده گردیده ام لیکن متاسفانه علی رغم چندین مرحله پیگیری و تماس تلفنی نتیجه ای حاصل نگردیده است. لذا با تقدیم این دادخواست صدور حکم مطابق شرح ستون خواسته مبنی بر الزام خوانده به انتقال و اعمال سوابق بیمه ای اینجانب به میزان ۱۸ سال و ۶ ماه و ۵ روز مطابق قانون فوق الاشعار و آیین نامه اجرایی آن و پرداخت هزینه های دادرسی مورد استدعا و تقاضا می باشد.

با تجدید احترام

 

رای دادگاه

دادنامه شماره: 140368390005327203 تاریخ تنظیم: 19-04-1403

در خصوص دعوی آقای محمدرضا ... با وکالت ... به طرفیت کانون سردفتران و دفتریاران به خواسته الزام به درخواست انتقال و اعمال سوابق بیمه به میزان 18 سال و 6 ماه و 5 روز، مطالبه خسارات دادرسی و مطالبه خسارت تاخیر تادیه، خواهان در دادخواست تقدیمی اعلام نموده: «احتراماً اینجانب محمدرضا ... سردفتر اسناد رسمی ... بجنورد از تاریخ 23-02-1397 تاکنون می باشم که به موجب آیین نامه بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی مصوب 12-08-1381 امورات مرتبط با حق بیمه بازنشستگی و مستمری و غیره بر عهده خوانده محترم قرار گرفته است با عنایت به اینکه اینجانب دارای ۱۸ سال و ۶ ماه و ۵ روز سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از تاریخ 01-01-1378 لغایت 31-01-1397 می باشم لذا به موجب مکاتبه شماره ۸۳۵ مورخ 10-08-1402 و مستنداً به قانون نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص مصوب 11-02-1402 و آیین نامه اجرایی آن متقاضی انتقال سوابق مذکور و اعمال آنها در سابقه ی بیمه ی خویش نزد خوانده گردیده ام لیکن متاسفانه علی رغم چندین مرحله پیگیری و تماس تلفنی نتیجه ای حاصل نگردیده است. لذا با تقدیم این دادخواست صدور حکم مطابق شرح ستون خواسته مبنی بر الزام خوانده به انتقال و اعمال سوابق بیمه ای اینجانب به میزان ۱۸ سال و ۶ ماه و ۵ روز مطابق قانون فوق الاشعار و آیین نامه اجرایی آن و پرداخت هزینه های دادرسی مورد استدعا و تقاضا می باشد.» خوانده به موجب لایحه مورخ 12-04-1403 اعلام نمود: «احتراماً؛ عطف به شماره پرونده ۱۴۰۳۶۸۹۲۰۰۰۰۵۰۲۲۶۸ شماره بایگانی ... که رسیدگی به روز 12-04-1403 موکول گردیده است به استحضار می رساند:

1- یک تضاد در ستون خواسته و متن دادخواست موجود است که بایستی واضح و دقیق خواهان، خواسته را تقدیم می نمودند.

الف- در ستون خواسته الزام به درخواست انتقال و اعمال سوابق بیمه به میزان ۱۸ سال و ۶ ماه و ۵ روز قید شده است.

ب- در متن دادخواست سطر 6 قید شده (... مبنی بر الزام خوانده به انتقال و اعمال سوابق بیمه های اینجانب به میزان ۱۸ سال و ۶ ماه و ۵ روز ...)

2- مطالبه خسارت تأخیر تأدیه: با توجه به اینکه در صدر سطر در ستون خواسته قید شده سایر دعاوی غیرمالی درخواست مطالبه خسارت تأخیر به موجب ماده 515 ق.آ.د.م. مصوب 1379 فاقد وجاهت قانونی است.

3- مطابق بند 9 ماده 84 ق.آ.د.م. مصوب 1379 دعوی حاضر جزمی نیست و ظنی و احتمالی است که بدواً استدعای رسیدگی به ایراد مذکور را دارد.

4- به موجب قانون و آیین نامه و بخشنامه قانون نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص مصوب 11-02-1402 و 03-11-1403 و بخشنامه سال ۱۴۰۳ مقرر گردیده است که وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی بدواً بر اساس آخرین نرخ سود اوراق مشارکت اعلامی از سوی بانک مرکزی در زمان درخواست از سوی صندوق مبدأ محاسبه و به روزرسانی شده و سپس به همراه اصل حق بیمه به صندوق مقصد منتقل می شود و مبلغ مابه التفاوت متعلقه بر اساس مقررات صندوق مقصد باید توسط متقاضی پرداخت شود و چون این مهم عملی نشده است و با طرح دعوی حاضر تکلیف خواهان محترم ساقط نشده و مکلف به رعایت محاسبه و به روزرسانی و اصل فیش واریزی هستند. لذا دعوی حاضر بدون رعایت تکالیف قانونی مذکور صحیح نبوده و نیست. صدور حکم بر رد دعوی مورد استدعا است.» وکیل خواهان در پاسخ با وارد ندانستن ایرادات مطروحه و تأکید بر مفاد قانون خواستار اجابت خواسته شده است.

با التفات به مراتب فوق و دقت در مفاد ماده 3 قانون نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص و ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مزبور مراحل نقل و انتقال سوابق بیمه ای شامل 1- درخواست بیمه شده یا بازماندگان واجد شرایط بیمه شده متوفی برای انتقال سوابق بیمه به صندوق مقصد و ارسال تقاضا طبق مقررات ظرف ده روز از تاریخ درخواست صندوق مبدأ توسط صندوق مقصد. 2- تعیین سوابق بیمه ای قابل انتقال و محاسبه و به روزرسانی حق بیمه قابل انتقال و اعلام آن به صندوق مقصد. 3- محاسبه مابه التفاوت متعلقه توسط صندوق مقصد و اعلام مراتب به متقاضی و سپس اعلام انصراف یا تأیید ظرف ده روز توسط متقاضی. 4- اعلام مراتب تأیید متقاضی توسط صندوق مقصد به صندوق مبدأ و و سپس واریز وجوه انتقال حق بیمه و سوابق بیمه ای توسط صندوق مبدأ به صندوق مقصد؛ بنابراین ملاحظه می گردد آنچه در ابتدا وظیفه خوانده به عنوان صندوق مقصد می باشد صرفاً ارسال تقاضای متقاضی به صندوق مبدأ می باشد و بقیه مراحل به تبع این اعلام می باشد. بنابراین خواهان بایستی الزام خوانده به ارسال تقاضای مزبور به صندوق مبدأ را تقاضا می نمود و آنچه در خواسته قید شده در واقع نتیجه تمام مراحل فوق الذکر است که بدون رعایت مراحل فوق امکان اجابت خواسته فراهم نیست لذا دعوی مطروحه به کیفیت فعلی قابل استماع نیست و دادگاه به استناد ماده 2 قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوی صادر می نماید. رای صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

مستشار دادگاه تجدیدنظر مامور به خدمت در شعبه ۱۵ دادگاه حقوقی تهران- مجید جعفری افتخار 

با وجود این دادخواست الزام به انتقال و اعمال سوابق بیمه و دادنامه صادره که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این دادخواست شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.