نمونه دادخواست مطالبه وجه به جهت دریافت وجه من غیر حق و نامشروع

22 اردیبهشت 1403 0 245
دادخواست مطالبه وجه به جهت دریافت وجه من غیر حق

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه دادخواست مطالبه وجه به جهت دریافت وجه من غیر حق و نامشروع برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم دادخواست آشنا شوید.

مطلب مرتبط: دادخواست چیست و نحوه نوشتن آن چگونه است؟

نمونه دادخواست مطالبه وجه به جهت دریافت وجه من غیر حق و نامشروع

خواهان: خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

خوانده: خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

وکیل: خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

خواسته:

  1. مطالبه وجه بابت ... (مطالبه وجه به جهت دریافت وجه من غیر حق و نامشروع توسط خوانده محترم) به مبلغ 5/500/000/000 ریال

  2. مطالبه خسارت تاخیر تادیه

  3. مطالبه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات دادخواست:

  1. شهادت شهود و مطلعین (اسامی شهود در بخش مطلع/ گواه دادخواست تقدیمی قید گردیده است.)

  2. درخواست استعلام از بانک ... در صورت انکار خوانده محترم

  3. فیش های واریز وجه

بیشتر بخوانید: نحوه مطالبه طلب در دادگاه حقوقی به چه صورت است؟

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید باهنر تهران

با درود و نیک خواهی؛

احتراماً اینجانب ... به وکالت از موکل خانم ... در ارتباط با دادخواست تقدیمی به استحضار می رساند:

1- موکل بانویی است خانه دار و دارای همسر و اولاد که مانند تمامی افراد جامعه دارای دغدغه هایی در خصوص آینده خانواده خود می باشد.

2- خوانده محترم با شناسایی و نزدیک شدن به افراد آسیب پذیر جامعه و با استفاده از نقاط ضعف ایشان (اعتقادی- مذهبی- خانوادگی و امثالهم) و ادعای حل این مشکلات از طریق ارتباطات ماورایی اقدام به دریافت وجوه هنگفتی می نمایند.

3- خوانده محترم بعد از اطلاع از نگرانی های مادر خانواده (موکل) در خصوص آینده تحصیلی- شغلی و شخصی فرزندان، مدعی حل تمام این مشکلات از طریق اوراد و ادعیه ها به شرط پرداخت هزینه های مربوط شده است.

4- روش کار خوانده محترم تمثیلاً بدین شکل بوده که از طریق فروش یک تکه لباس یا پارچه عموماً شال یا روسری که مثلاً توسط شخصی ذی نفس (رمال و دعانویس) متبرک شده به مبلغ 50 میلیون تومان وجوه متعددی دریافت می نموده است که در طى سنوات اخیر مجموعاً بالغ بر حدود 5/500/000/000 ریال از این طریق اقدام به تحصیل وجوه نامشروع نموده است.

5- نهایتاً موکل متوجه فریب خوانده محترم شده و علی رغم تهدیدهای تلفنی و حضوری خوانده محترم که در صورت اطلاع به همسر یا طرح دعوا آسیب های جسمی و حیثیتی متوجه وی خواهد شد سعی در انصراف موکل از طرح دعوا شده است.

لذا از ریاست محترم دادگاه تقاضا دارد عطف به دلایل و توضیحات صدرالذکر و مستنداً به ماده 303 قانون مدنی و مواد 519، 520 و 521 قانون آیین دادرسی مدنی نسبت به صدور حکم محکومیت به شرح ستون خواسته تصمیمات شایسته قضایی مبذول گردد.

با تجدید احترام

با وجود این دادخواست مطالبه وجه به جهت دریافت وجه من غیر حق که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این دادخواست شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
تماس با وکیل