نمونه اظهارنامه به مستاجر به جهت تخلیه مغازه به علت نیاز شخصی

14 دی 1398 0 520
نمونه اظهارنامه به مستاجر به جهت تخلیه مغازه به علت نیاز شخصی

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه اظهارنامه تخلیه مغازه به جهت نیاز شخصی برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم آن آشنا شوید.

 

نمونه اظهارنامه تخلیه مغازه به جهت نیاز شخصی

اظهار کننده: خانم/آقای .../ کد ملی: .../ آدرس: ...

موضوع: تخلیه به جهت نیاز شخصی

مخاطب: خانم/آقای .../ کد ملی: .../ آدرس: ...

همچنین بخوانید: چگونگی مطالبه ضرر و زیان تخلف از انجام تعهد 

مخاطب محترم

با سلام و عرض ادب

احتراما" اینجانب ... باستحضار می رساند:

به موجب اجاره نامه به شماره ... به تاریخ ... اینجانب یک ملک تجاری واقع در ... را به جنابعالی اجاره داده ام.

اکنون پس از گذشت مدت ها از آغاز مدت اجاره نامه، اینجانب بنا بر این امر که بنده مستأجر می باشم و بنا به دلایلی اعم از افزایش فاحش قیمت من جمله قیمت مسکن و به دنبال آن افزایش اجاره بها و مبلغ ودیعه، و همچنین به علت کهولت سن و عدم توانایی به اشتغال، از روی اجبار می بایست به ملک خویش که در قید اجاره حضرتعالی است مراجعه نمایم.

لذا از حضرتعالی تقاضامندم که پس از اطلاع از اظهارنامه پیش رو به مدت ... ماه نسبت به تخلیه ملک مزبور اقدام و مراتب را به اطلاع اینجانب برسانید. ضمناً هرگونه خساراتی که به موجب تخلیه پیش از موعد که بر شما تحمیل می شود بر عهده بنده می باشد.

در صورتی امتناع از این امر، به ناچار از طریق مراجع قضایی نسبت به تخلیه عین مستأجره اقدام خواهم نمود.

 
مستندات قانونی مرتبط

صورتجلسه نشست قضائی استان گیلان/ شهر رودسر مورخ ۱۳۹۱/۰۶/۰۲

اگر مالکی تقاضای تخلیه مورد اجاره را به علت نیاز شخصی طرح کند و حکم به رد دعوی صادر شود آیا مجدداً می تواند همان دعوی را مطرح کند و دعوی او مسموع است؟

نظر هیئت عالی

با توجه به این‌که نیاز شخصی امری حادث و متغیر است و بستگی به وضعیت اقتصادی و اجتماعی افراد دارد و با گذشت زمان تغییر می کند؛ لذا طرح قبلی دعوی تخلیه به لحاظ نیاز شخصی و رد ماهوی آن، واجد اعتبار امر مختومه نبوده و مجدداً این دعوی قابل طرح است. بنابراین نظر اتفاقی در نشست قضایی رودسر در این قسمت مورد تأیید است

با وجود این اظهارنامه که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این اظهارنامه شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت اخذ مشاوره، می توانید به بخش مشاوره حقوقی مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
تماس با وکیل