نمونه دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف عین مستاجره

21 دی 1398 0 3351
نمونه دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف عین مستاجره

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف عین مستاجره برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم دادخواست آشنا شوید.

دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف عین مستاجره

خواهان ها: خانم/ آقای ... به کد ملی ...، خانم/ آقای ... به کد ملی ...، خانم/ آقای ... به کد ملی ...، خانم/ آقای ... به کد ملی ...، خانم/ آقای ... به کد ملی ...، خانم/ آقای ... به کد ملی ...، همگی به نشانی: ...

خوانده: خانم/ آقای .../به کد ملی .../ به نشانی: ...

وکیل: خانم/ آقای .../ کد ملی: .../ تلفن: .../ آدرس: ...

خواسته: مطالبه اجرت المثل ایام تصرف عین مستاجره از تاریخ ... تا زمان صدور حکم و اجرای آن فعلاً مقوم بر ... تومان با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری بانضمام بدواً صدور قرار تامین خواسته و اجرا قبل از ابلاغ مطابق با ماده ١٠٨ قانون آیین دادرسی مدنی بابت ... میلیون تومان مبلغ ودیعه بانضمام هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل

دلایل و منضمات دادخواست:

  1. کپی مصدق اجاره نامه به شماره ... مورخ ...
  2. کپی کارت ملی خواهان ها
  3. وکالتنامه شماره ...
  4. وکالتنامه شماره ...
  5. وکالتنامه وکیل به شماره ...
  6. گواهی حصر وراثت به شماره ... مورخ ... صادره از شعبه ... مجتمع شماره ... شورای حل اختلاف
  7. کپی سند مالکیت به شماره ...
  8. قرارداد مشارکت در ساخت مورخ ... به شماره ...

مطلب مرتبط: هزینه دادرسی و اعسار از پرداخت هزینه دادرسی

ریاست محترم دادگاه

با سلام و عرض ادب

احتراماً اینجانب ... به وکالت از خواهان های دعوا باستحضار عالی می رساند:

به موجب قرارداد اجاره منعقده فی مابین مورث موکلین (مرحومه ...) و خوانده محترم آقای ...، منافع شش دانگ یک واحد آپارتمان واقع در ... از تاریخ ... لغایت ... (یک سال کامل) در ازای مبلغ ... میلیون تومان بابت ودیعه و پرداخت اجاره بهاء ماهیانه به مبلغ ... میلیون تومان منعقد گردیده است. پس از پایان مدت اجاره، قرارداد اجاره بنا بر توافق طرفین از تاریخ ... الی ... تمدید شده است.

نظر به اینکه قرارداد اجاره منعقده در تاریخ ... منقضی شده است ولی مورد اجاره همچنان در تصرف خوانده قرار دارد و با توجه به عدم تمدید قرارداد اجاره و ادامه تصرفات آنان و اینکه اجاره بهای ماهیانه به میزان ... تومان می باشد.

فلذا به استناد مواد 494 قانون مدنی و 198 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف از تاریخ ... تا زمان صدور حکم و اجرای دادنامه وفق نظر کارشناس رسمی دادگستری به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعاست.

آدرس ملک: ...

مطلب مرتبط: نحوه مطالبه اجور معوقه (اجاره بها) به چه صورت است؟

مستندات قانونی مرتبط با دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف عین مستاجره

ماده ۴۹۴ قانون مدنی

عقد اجاره به محض انقضاء مدت بر طرف میشود و اگر پس از انقضاء آن مستاجر عین مستاجره را بدون اذن مالک مدتی در تصرف خود نگاه دارد موجر برای مدت مزبور مستحق اجرت‌المثل خواهد بود اگر چه مستاجر استیفاء منفعت نکرده باشد و اگر با اجازه مالک در تصرف نگه دارد وقتی باید اجرت‌المثل بدهد که استیفاء منفعت کرده باشد مگر اینکه مالک اجازه داده باشد که مجاناً استفاده نماید.

رأی شماره ی ۹۹۷ مورخ ۹۱/۷/۱۸ شعبه ی ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

عدم عودت ودیعه ی پرداختی مستاجر پس از پایان مدت اجاره، حاکی از رضایت موجر به ادامه تصرفات مستأجر با همان شرایط و اجرت سابق است و موجر، حق تقاضای اجرت المثل اضافی را برای این مدت ندارد.

با وجود این دادخواست اجرت المثل ایام تصرف که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این دادخواست شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت اخذ مشاوره، می توانید به بخش مشاوره حقوقی مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
تماس با وکیل