نمونه دادخواست ابطال اجرائیه چک و استرداد لاشه چک

17 فروردین 1403 0 1162
دادخواست ابطال اجرائیه چک

بازدید کننده بزرگوار، در این مقاله یک نمونه دادخواست ابطال اجرائیه چک و استرداد لاشه چک برایتان قرار داده ایم تا با چارچوب تنظیم دادخواست آشنا شوید.

مطلب مرتبط: دادخواست چیست و نحوه نوشتن آن چگونه است؟

نمونه دادخواست ابطال اجرائیه چک و استرداد لاشه چک

خواهان: خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

خوانده: شرکت: ... به شناسه ملی: ...

وکیل: خانم/ آقای: …/ کد ملی: …/ به نشانی: …

خواسته: ابطال اجرائیه چک به جهت ... (ابطال اجرائیه چک به شماره ۱۴۰۱۴۱۵۵۹۴۳۰۰۰۴۴۳ صادره از اداره چهارم اجرای اسناد رسمی (دفترخانه شماره ۶۶۲ تهران) به جهت تضمینی بودن چک)

دستور موقت (لغو ممنوعیت خروج از کشور پیرو اجرائیه شماره ۱۴۰۱۴۱۵۵۹۴۳۰۰۰۴۴۳ صادره از اداره چهارم اجرای اسناد رسمی (دفترخانه شماره ۶۶۲ تهران )

استرداد لاشه چک (استرداد ۲ فقره چک تضمینی به شماره های 9521/337876-07 و 9521/337875-07 هر دو بانک ملی ایران شعبه پارک ساعی کد 227)

مطالبه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات:

۱. سایر دلایل و مستندات: ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری جهت محاسبه خسارت ادعایی خوانده

۲. قرارداد عاملیت فروش به شماره ۰۱ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۲

۳. اجرائیه شماره ۱۴۰۱۰۴۰۰۱۰۱۴۰۰۱۷۱۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ 

۴. وکالت نامه به شماره ... مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۵ ضمیمه گردید.

بیشتر بخوانید: نمونه رای ابطال اجراییه چک به دلیل ربوی بودن رابطه پایه

شرح دادخواست:

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی

با سلام و عرض ادب

احتراماً اینجانب ... به وکالت از موکل خانم ... شرح دادخواست خود را در جهت صدور حکم وفق ستون خواسته تقدیم می دارد: 

1. موکل تحت عنوان عاملیت فروش جهت فروش محصولات شرکت ... (خوانده محترم) حسب قرارداد مورخه 12-11-1395 اقدام به انعقاد قرارداد با خوانده محترم نموده است.

2. مدت قرارداد از مورخه 12-11-1395 لغایت مورخه 12-11-1400 به مدت 5 سال بوده است.

3. بعد از مضی مدت حدوداً دو سال از عاملیت فروش، طرفین قرارداد با توافق یکدیگر اقدام به اقاله نموده اند.

4. حسب ماده 20 قرارداد مورد نظر، موکل دو فقره چک به شماره های 9521/337876-07 و 9521/337875-07 عهده بانک ملی شعبه پارک ساعی کد ۲۲۷ به جهت تضمین در اختیار شرکت قرار داده است.

5. شرکت محترم نسبت به چک شماره 9521/337876-07 حسب اجرائیه شماره ۱۴۰۱۰۴۱۵۵۹۴۳۰۰۰۴۴۳ از اداره چهارم اجرای اسناد رسمی تقاضای صدور اجرائیه نموده است که متعاقباً اجرائیه صادر و حساب های موکل مسدود شده است.

6. حسب رویه هرگونه اقدام بر روی تضامین و وثایق قبل از اثبات ورود ضرر و خسارت امریست خلاف قانون که موجب سوء استفاده اشخاص با سوءنیت مدنی خواهد شد و شرکت محترم نیز بدون هیچ گونه توضیح یا اینکه تقصیر موکل یا ورود خسارت را به خود در محکمه صالح را اثبات نماید، اقدام به مطالبه وجه چک مورد تنازع نموده است و از استرداد دیگر چک تضمین نیز امتناع می ورزد.

7. در ماده 13 قرارداد، مرقوم شده است که حسب نظر بازرس خسارات وارده به شرکت محاسبه و از محل وثایق خسارات وصول خواهد شد که متاسفانه شرکت محترم به این ماده وقعی ننهاده و علی رغم عدم گزارش بازرس اقدام به مطالبه چک نموده است.

8. چک های صادره تحت عنوان تضمین و ازین جهت صادر شده که چنانچه در اقلامی که شرکت در اختیار موکل قرار داده کسوراتی ایجاد گردد یا موکل به تعهدات خود عمل ننماید شرکت بعد از گزارش بازرس و اثبات خسارت امکان وصول خسارات خود را داشته باشد این در حالی ست که بعد از اقاله ی قرارداد که بیش از ۵ سال می گذرد شرکت اقدام به مطالبه نموده و مقرر بوده چک های مورد تنازع مسترد گردد.

9. به جهت اینکه موکل دانشجو و جهت امور پژوهشی نیاز به سفر و حضور در مجامع بین المللی دارند لذا دستور موقت مبنی بر لغو ممنوعیت خروج از کشور نیز مورد تقاضاست.

در نهایت

از ریاست محترم شعبه تقاضامند است عطف به توضیحات و پیوست های دادخواست نسبت به صدور حکم به ابطال اجرائیه و عملیات اجرایی و سپس استرداد دو فقره لاشه چک احکام و تصمیمات شایسته قضایی مبذول گردد.

قبلا صمیمانه از بذل محبت مقام محترم قضایی کمال امتنان را دارد.

با وجود این دادخواست ابطال اجرائیه چک و استرداد لاشه چک که از نظر قضایی کامل می باشد اما در هر حال با توجه به متفاوت بودن هر پرونده و دارا بودن نکات و ظرائف خاص خود لذا این دادخواست شما را از مشاوره با وکیل بی نیاز نمی نماید.


امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز دادن به مطالب، ما را در جهت بهبود و تولید هر چه بیشتر مطالب یاری فرمایید. همچنین می توانید نظرات یا سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت اخذ مشاوره، می توانید به بخش مشاوره حقوقی مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره

مطالب مرتبط

نحوه وصول چک از طریق اداره ثبت

وصول چک از طریق ثبت چک در زمره پر کاربردترین اسناد تجاری می باشد که افراد در مراودات مالی خود به کرات از آن استفاده می نمایند. فی الواقع هر کسی با داشتن اهلیت قانونی میتواند با افتتاح حساب، دسته چک دریافت نماید. اما مساله این است که صادرکننده چک، در واقع با صدور چک، مسئولیت قانو...

نحوه وصول چک پس از فوت صادرکننده چک

وصول چک پس از فوت صادرکننده چک یکی از اسناد‌ تجاری است که در اکثر معاملات میان طرفین مورد استفاده قرار می گیرد‌ و در یک برگه مخصوص نوشته می شود. چک جایگزینی برای پول نقد بوده و وسیله ای برای جایگزینی پرداخت های نقدی می باشد تا افراد در معاملات روزمره خود، به جای پول، از آن استفا...

دعوای مفقودی چک و اسناد تجاری

دعوای مفقودی چک و اسناد تجاری اسناد تجاری به اسنادی گفته می شود که در انواع معاملات تجاری، استفاده شده و دسته ای از این اسناد، وسیله ای هستند که انجام معاملات غیرنقدی را تسهیل می‌ نمایند. به بیانی دیگر، این اسناد در معاملات، جانشین پول نقد شده و پرداختی معاملات غیرنقدی، توسط...

افزودن دیدگاه

امتیاز شما :

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
تماس با وکیل